tisdag 8 mars 2016

TANGERING PÅ 4ORNA

Veckorna rusar fram i rasande fart och det är redan andra veckan i mars och näst, nästa helg börjar kepsen. Keps cup som är namnet på Stockholms Mtb Xc försäsongs cup med mindre rejs runt om i Stockholms området under någon månad innan de riktiga rejsen börjar. Jag tycker kepsen är väldigt skojig då det är lite rejs allvar men ändå inte. Rejsen ger väldigt bra visning av hur formen är och träningen gått i vinter och såklart brukar ett bra resultat vara bra för moralen och självförtroendet. Men man får ha med sig att köra bra på kepsen är inga garantier för att köra bra i säsong  men det är ju inte fel om det går bra på kepsen förstås hur som helst!!!

Dagens träning blev som planerat cykelpendling, bål träning och 4*4 min på trainern. Körde bra på 4:orna och tangera bästa tiden exakt på sekunden. Men känslan var att jag fick slita mer denna gång.
Morgondagens träning är inte helt spikad då vädret är lite milt. Det är ju lite geggamoja i skogen och det är inte så skoj att träna i så ev blir det trainer igen.

Annars blir andra halvan av denna vecka lite special vecka för mig då jag kommer att tillbringa weekenden på ett annat ställe än hemma. Innebär lite omkastningar i träningen och någon extra vilodag men jag hoppas få till ett ordentligt pass på lördag. Men det är lite lösa boliner så efter morgondagen får jag skjuta lite från höften några dagar med träningen. Men det kan vara lite skoj det med någongång ibland.