lördag 22 april 2017

MTB XC TT PÅ CAMPUS

Svinkallt, blåsigt och hagelskurar, det var väderstatusen denna lördag då det var MtbXcTT på campus banan i Norrtälje. Banan var ändå relativ torr och fin men lite mjukt och halt före fick man ju räkna med. Det var jag, Stefan och Cristoffer från CKN och sen kom fam Mård från Stockholm på besök för lite extra sparring. Det var Filip, Hasse och Henrik.

Efter två mastervarv samla vi upp oss och körde 5×2,7 km. Banan är egentligen 2,6 km men en extra knorr på banan var inlagd så därav dagens 2,7 km.

Jag fick äran att ta starten och gasade på. Hasse var den som följde närmast. Jag hade hemmabana så jag fick lite små luckor utför medans Hasse knapra in uppför.  Men in på andra varvet fick jag några meter som sen växte snabbt då Hasse fick kedjehopp.
Blev sedan ett ganska kontrollerat lopp men jag var jagad så jag körde för fullt ända till mål och fick en rejäl genomkörare som var syftet med dagens TT. Mina varvtider blev: 8:59, 9:03, 9:11, 9:09, 9:15 min.