fredag 14 april 2017

TT PÅ SAIPER8AN

Då de flesta av de TT rejsen vi kör har sparsamt med funktionärer (typ inga alls) så finns inga exakta resultat, foton eller ens bevis för att vi verkligen kör rejsen på riktigt. Förutom på internet... för de som har strava då förstås. För där blev jag "king of the saiper8an mountain" idag!!!

Att få vara "kingen" på Villes hemma bana är stort. Jag gissar att Ville redan planerar en dag för ta tillbaka den titeln:-)

Vi var 4 st startande idag på dagens TT i Sollentuna. Det var bra startfält med Ville, Henrik och Hans Mård och så jag. Vi körde först 2 mastervarv innan vi samla ihop oss och starta.
Jag tog starten och öppna hårt tyckte jag. Fick en liten lucka som Ville täppte till efter något kvarts varv. Fick Ville på hjul men tyckte han släppte lite då och då och fick jaga ikapp. Efter 2 varv så var jag själv. Banan är väldigt teknisk och väldigt, väldigt tung och jobbig. Så det blev att slita sig fram de 5 varven vi körde.

Jag kom först i mål, sedan kom Ville tätt följd av Hasse och sedan Henrik.
Jag hade klart bättre flyt än förra gången på banan. Banan var oxå betydligt bättre skick än sist. Blev riktigt tuff och bra träning. Mina varvtider blev jämna: 8:54, 8:50, 9:03, 9:05, 9:06 min.