torsdag 20 april 2017

MIN HEMLÄXA ÄR GJORD

Vips så var vinterns uppbyggnads träning till ända och tävlings säsongen är ett faktum. För de flesta drar det igång redan nu i helgen men då jag är anti långlopp och att åka ned till Varberg för Västgötacupen är lite för dyrt och långt. Så det blir istället ytterligare ett TT på hemmaplan denna helg för att sedan nästa helg dra igång på allvar med att köra första deltävlingen i SweCup i Säter. Har ju dykt upp några "nya" 40 klass snabbingar så det blir väldigt tufft att försöka nå en pall plats nästa lördag.
Men jag har gjort min hemläxa bra denna vinter så jag är bra förberedd. Denna gång ska jag vara i tid i Säter oxå så jag hinner provköra banan ordentligt så det inte blir lika kaosartat rejs som förra årets rejs för mig.

Idag körde jag på Stefans order trainer och 8st 20 sekundare på max. Fast jag ska nog döpa om det till 8×15 sek för 20 sekunder orkar jag inte hålla max. Det är verkligen ett tufft pass för att vara så kort tid man kör på max. Det är 4 min distansfart mellan varje maxspurt så lång vila men det behövs för att man ska orka.

Imorrn lite gym och lugn cykling. Sen hoppas jag på bra fart i benen på lördagens TT på campus banan kl 10:00.