onsdag 19 april 2017

MER 50 ÄN 40

Så var man närmare 50 än 40 på pappret. Det svåraste med att åldras är att sinnet inte åldras riktigt lika fort som kroppen. Målen är lika höga som för 25 år sedan men i en äldre klass....och...just att man vart 5e år hamnar i en äldre klass är väl det enda positiva med att bli äldre. Kanske oxå att den inre stressen avtar lite mer år efter år och man börjar förstå att en kopp kaffe i gungstolen framför brasan eller på verandan i solen kan räcka.....ibland.....
Det gör ondare på fler ställen på och i kroppen men skulle man sluta så skulle man falla ihop som ett korthus. Så den enda vägen är framåt.

Blev grattad på morgonen som jag skulle varit 5 år med sång och paket. Tårtan åt vi till lunch kaffet.
Dagens träning blev med ömmande rygg och stelkropp att köra 6×2,1 km på hemma Xc banan. Det var kallt men vackert väder och stigarna var frusna och hårda. Körde mot mina tidigare tider på banan och de 3 första varven var helt ok. Sen krokna jag lite. Blev ett ok pass iallafall.

På eftm så började jag fixa med Kvisthamra banan och krattade 1/3 del av varvet. Skogsdelarna är jätte fina och torra men i slalombacken är det konstsnö och blött. Så dröjer några veckor innan man kan köra hela banan där.

Campus banan är dock i kanonskick just nu. Den banan har Stefan och jag krattat och städat efter vintern. Så kommer bli kul 
TT rejs där på lördag kl 10:00.