lördag 1 april 2017

OGJORD KEPS FINAL

Lika grått, blött och trist väder som det var idag. Lika grått, blött och trist känns det i själen när det man tänkt liksom blir ogjort.

Fick ett genomslag i bak då jag värmde upp på dagens kepscup bana i Rönninge. Luften försvann så jag tog mig tillbaka till målområdet och fick låna en pump. Ny luft samt vätskan i däcket täppte till hålet i däcket. Pumpa i högre tryck än jag brukar ha både i fram och bak då jag absolut inte ville få punka och tvingas bryta rejset.

När starten gick så fick jag slita för att hänga med tätgruppen. Låg efter Ville på ca 6-7 plats. Kändes inte strålande men minuterna efter starten brukar vara lite extra jobbiga.
När första stenskrammlet utför började efter berghällarna så panga det till i fram och en stråle vätska bara spruta ur framdäcket. -Faaaaaaannnnnn oxå!!!!

Jag som så sällan punkar!!!
Såg Nils-Pers oxå stod bredvid banan och han hade punkat på samma ställe. När alla ca 120 cyklister passera så var vi väl ca 6 st som fick gå och rulla cyklarna tillbaka mot målet.

Försökte pumpa upp framdäcket när jag fick tillgång till pump men en rejäl reva mitt på däcket var för mycket för vätskan så bara slänga in handuken. Det var många som punka idag så man var inte ensam.

Bland det värsta jag vet är att bryta en tävling. Bara sjukdom som är värre.

Känns rätt kasst just nu. Som plåster på såren så ska man ju jobba imorrn oxå........suck!!!!