söndag 16 april 2017

INGET EXTRA

Det var bestämt MtbXC TT hos Stefan idag. Vädret var chockartat med snöstorm på morgonen och några cm snö. Ingen fara för framkomligheten men fara för psyket.

Eftersom Simon envisas med att gå upp kl 5:00 så hann vi åka lite pulka på morgonen och jag fick vänja mig lite med det eländiga vädret.. Vid 9 tiden så rulla jag till Stefan men halvvägs tänkte jag vända om då det var så blött på vägarna men jag var redan blöt så det var bara att köra på nu när man ändå tagit sig ut.

Stefans bana som var torr, snabb och fin igår kväll var nu istället mjuk, hal och långsam. Efter mastervarvet så korta vi ned ett varv så istället som tänkta 6 varv körde vi 5 varv istället då det gick så långsamt och var sådär kul.

Man behöver väl knappt nämna att det inte var fler cyklister än Stefan och mig på plats denna vinterdag.
Stefan tog starten och höll bra fart i 2 varv sedan krokna han lite och jag gick upp i täten. Hade ok flyt och körde snabbast på slutet. Varvtiderna blev lite ojämna idag: 9:34, 9:18, 9:26, 9:11, 8:43 min. Blev ändå ok träning. Efter rejset så blev det snabbt på med torr tröja och sedan cykla raka vägen hem...inget extra idag.

Väl hemma så blev det en sån där duschning då man sitter på golvet i duschen och jämrar sig högt då blodet och värmen kommer tillbaka i tårna....huuuu....inte roligt!!

Nu på eftm så spricker det upp och solen börjar lysa. Så finns hopp om livet ändå😊