lördag 29 april 2017

SWECUP PREMIÄR SÄTER

Blev ju bästa möjliga start för mig när årets Swecup drog igång i Säter. Jag var väldigt osäker på formen då träningen i veckan gått lite sisådär. Sen har jag blivit lite småsnuvig sedan i torsdags så jag tog en extra vilodag inför dagens rejs och hoppdes att inte snuvan skulle påverka så mycket.

Blev tidig morgon och 3 tim i bil för att hinna fram till 10:00 tiden då det var provkörning av bana. Det blev lite trångt på banan då många var ute samtidigt men jag kollade in de trixiga partierna och provkörde. Kände mig lite harig och stel så blev några b-linjer. Var inte helt nöjd med min framkomlighet på banan.

Blev sedan 4 tim väntan till veteranstarten som var kl 15:00. När starten gick så fick jag bra start och var iväg som 5-6. Johan Lindbom H30 öppna hört och fick lite lucka. Insåg att jag måste gasa på för att hänga med. Tog något halvt varv sedan var jag i hasorna på Johan och vi hade lucka bakåt. Tempot var ganska högt och jag låg på hjul efter Johan och fick in bra flyt på banan men fega ändå ur på två ställen och tog b-linje. På andra varvet började Andreas Whalstedt knapra in rätt rejält och fick nästan helt kontakt med oss. Så i början av 3e varvet börja jag attackera och försökte höja tempot något för jag ville inte ha Andreas på mitt hjul då han oxå är H40 och kör i min klass.

Johan hängde lätt på mina attacker men tempot blev lite högre och det blev mer luft bakåt. På slutet av sista varvet fick Johan några meter lucka till mig då jag körde en b-linje och de 20-30 meterna kom jag inte ikapp. Så Johan Vann H30 och totalt. Jag vann H40 och blev två totalt av veteranerna.

Riktigt nöjd med kropp och ben. Jag hade bra flyt oxå trotts lite feghet på några ställen. Men hellre några sek tapp än vurpa sig sönder och samman. Det gör för ont.
Imorgon fyller lillpojken 6 år så då blir det kalas🎂☺️