måndag 3 augusti 2009

AIRDANCE



FÖR ATT KOMMA I STÄMMNING TRYCK PÅ PLAY OCH LYSSNA PÅ A.V:s AIRDANCE

Efter att total ställningen i S-cupen kommit upp på : KALAS CUP hemsida så visar det sig att jag och Ola ligger på samma poäng och då är det bara cupfinalen kvar.

Mer spännande än så kan det inte bli efter att nästan hela säsongen är körd. Det är den av oss som kommer före den andre som vinner hela cupen. Det triggar må jag säga.

Men först så ska jag koncentrera mig på veteran VM i Frankrike som körs om exakt en månad. För att komma i form dit så gäller det att konservera lite av formen jag har nu samt kunna bli någon gnutta bättre. Racen jag kommer köra innan VM blir först LL-KM nu i helgen (sista LL för iår) sen är det högdalstippen racet onsdagen emellan KM XC som går helgen efter LL. Veckan innan VM så avgörs Svelandsmästerskapen i Kungsör så det blir sista racet innan VM.

Detta veckoslut har jag faktiskt vägt 75 kg i några dagar. Det är bra!! Skulle vara fint om jag kunde deffa bort det där kilot till VM då det kommer vara en tuff bana. Kommer att sätta på lilla klingan i fram oxå på tävlingscykeln, då den säkert kommer att användas där nere.

Vad gäller träningen så kommer backintervall ligga i topp. Jag kommer köra ett backpass i veckan fram till VM och det blir i slalombacken. Ska upp på 20 gånger vid 2 tillfällen har jag tänkt. Nu ska jag sätta mig ned och planera träningen ända fram till VM veckan!!!

Lyssnar på Andreas Vollenweiders nya skiva Air för att komma i harmoni. Du lyssnar väl på spåret Airdance nu!! Visst är den bra!! Lyssna!!!