söndag 23 augusti 2009

SVEALANDSMÄSTERSKAP MTB XC

Svealandsmästerskapen i MTB XC gick idag i Kungsör. I videon här ovan är det priscermoni för H-40 klassen och min bror Stefan Larsson placerade sig på en fin brons plats. Grattis Stefan!!!

6 DAGAR KVAR

Själv så har jag varit orolig i hela helgen att jag skulle bli sjuk då jag varit torr i halsen och allmänt hängig. Särskilt på lördagen. Men jag körde bra på tempot och vann och idag Söndag så mådde jag bättre även fast jag fortfarande är torr i halsen. Bara att hålla tummarna att det inte blir något mer än så här. Irmis har varit småkrasslig denna vecka men hämtat sig och är frisk nu. Hennes miniförkylning bröt heller inte ut mer än till hängighet och torr i halsen och lite, lite frossig till och från. Precis som jag haft det. men som sagt så känns det bättre idag.

Idag så kördes XC loppet på Svelandsmästerskapen och jag var taggad och fick riktig hård konkurrens i spåret av Tommy Olsson som körde grymt starkt idag. Vi följdes åt i de 3 varv som h-40 klassen körde och de 2 första varven fick jag bita i rejält för att hänga med. På 3:e varvet var jag lite piggare och gick upp i täten. Mest för att bromsa Tommy i den långa utförslöpan där jag tappa lite varje varv. Det gick bra då han vurpa utför bakom min rygg och jag kunde ta mig i snigelfart utför och i botten på backen var Tommy ikapp men då var det mest uppför och jag höll Tommy bakom mig till han gick i mål. Jag hade ett varv kvar och det var tomt bakåt så det var mest att ta sig i mål. Tur för mig att jag hade bra lucka för fighten med Tommy tog lite musten ur benen och sista varvet körde jag sakta men vann ändå med 2:14 min före Erik Olsson från multisport laget citywolfs, 3:a var Stefan Norlin Spårvägen CK.

Jag är nöjd med dagens lopp och hade en snitt puls på 167 och maxpuls på 179. Banan var lite av långloppsstuk och passade inte mig klockrent men jag körde stabilt och starkt även denna gång. Nu är det mindre än en vecka kvar innan VM och nu hoppas jag på att jag ska återhämta mig bra denna vecka och då jag vilar lite extra mycket denna vecka ska kunna plocka ut det där lilla extra ur kroppen som kommer att behövas nere i Frankrike och i de långa, långa backarna i alperna.

Nu är det DVD dax: Tjuven / Wallanderfilm.