tisdag 4 augusti 2009

TRÄNING TRÄNING TRÄNING TÄVLING

Har varit nere vid sjön och tagit mig ett dopp. Slagit lite vass och öst ur båten. Smånynnade en låt på vägen upp till verandan. Kaffet var rykande varmt och den mörka chokladbiten smakade perfekt. Solen gassar och det är smock varmt så jag halvsittligger i solstolen under parasollet men börjar nästan svettas lite igen trotts det avkylande doppet.

Tänker åter igen på träningsupplägget till VM.
Hade ett 44 min långt samtal med min träningsövervakare Stefan Larsson igårkväll och eftersom det är jag som lägger den slutliga träningen på pappret fick jag stränga order att göra om denna veckas träning. Jag blev så sliten efter helgens tävlingar då jag väggade på söndagens tävling och jag har haft en liten, liten nedåtgående form efter SM så denna vecka är det VÅGA VILA MYCKET som gäller.
Så att jag kan gå in med full styrka och kraft igen till helgen och nästa vecka träningar. Nu är det ju bara 1 månad kvar till VM. Fokus ligger på backintervaller, så långa och branta jag kan hitta här i flacka roslagen. Sedan är det en hel del race denna månad så den stora mängdträningen uteblir. Kommer upp i 10 tim nästa vecka sedan blir det några färre timmar i veckan tills veckan D.

Nog om det för idag. Idag är det ju vila.... skönt!!! ...Nu vaknade Iza!!! Baddax!!!Kontrollera stavning

Här nedan är mitt träningsupplägg till VM.

TRÄNING V 32
MÅN: Vila
TIS: Vila.
ONS: Cykel MTB 1:30
TOR: Vila.
FRE: Slalombacken 20*1.45 min 1:30 tim.
LÖR: Bål 11 min. Vila.
SÖN: LL KM 3 tim.
TOTALT: ca 6 tim

TRÄNING V 33
MÅN: Bål 11 min. Vila
TIS: Cykel distans 3 tim.
ONS: MTB race Högdalstippen 1 tim.
TOR: Bål 11 min. Vila
FRE: Slalombacken 20*1:45 min 1:30 tim.
LÖR: Cykel distans 3 tim.
SÖN: XC KM 1:15 tim.
TOTALT: ca 10 tim

TRÄNING V 34
MÅN: Bål 11 min. Vila
TIS: Cykel distans 4 tim.
ONS: Slalombacken 15*1:30 min 1:30 tim.
TOR: Bål 11 min. Vila
FRE: Vila.
LÖR: SvelandsMästerskap Kungsör MTB tempo 1 tim.
SÖN: SvelandsMästerskap Kungsör MTB xc 1:30 tim
TOTALT: ca 8 tim

TRÄNING V 35
MÅN: Vila
TIS: Cykel distans 2 tim.
ONS: Slalombacken 15*1:30 min 1:30 tim.
TOR: Vila
'FRE: Vila.
LÖR: Provköra VM banan i Frankrike Praloup 1 tim.
SÖN: VM Frankrike Praloup 2 tim.
TOTALT: ca 6 tim