onsdag 26 augusti 2009

VÄNJER MIG MED BILDER & VILA

3 DAGAR KVARPå fredag så flyger vi då ned till Nice. Det blir jag och min bror Stefan som följer med som serviceman och bilförare samt turist. Vi hyr en bil på flygplatsen och sedan är det 15 mil kvar till Praloup där tävlingen går.
Praloup ligger på 1600möh då Stefan och jag kommer att bo i en by nedanför, ca 10 km från tävlingsplatsen på ca 800 möh. Byn ses skymtande i dalen nedanför.Bilden ovan.

Banan förväntas av mig att vara grymt jobbig och körtiden blir nog 2 tim så det gäller att ha pigga ben denna dag. Tommy Olsson in action från ett tidigare år i Praloup.











Utsikten från skidorten är grym. Ulf har varnat mig för värmen denna tid på året och det kan bli över +30 grader under racet och solen bränner på denna höjd.
Träningen till igår har gått kanon och jag har följt schemat planenligt. Men efter helgens tävling på Svealands då jag insåg att en miniförkylning var på gång så har jag varit torr i halsen och efter gårdagens distans pass var jag helt utslagen så NO MORE TRAINING förrän jag rullar banan på lördag. Så är det!!! Ingen man kan styra över mer än som Robban skrev: äta vitlök och honung!!!
OBS: En notering sen förra året. Tittade i träningskalendern och såg att precis samma helg förra året blev jag oxå sjuk. Då körde jag ändå Smacks - 3-mannacykeltävling och var krasslig i 2-3 dagar efteråt. Sedan helgen efter körde jag i Stohlm på fiskartorpet och hade grymma ben, form och vann då igen. Hoppas på repris på det!!!!