torsdag 13 september 2012

HÄR HÄNDER DET GREJER


Dag 3 här i Brasilien bjöd på bu och bä. Vädret var kanon hela dagen och banan torr och snabb där det inte gick uppför. Jag promenerade banan på fm och lärde känna banan utan och innan. En riktig skön vandring i djungeln. Mitt på dagen hann jag med ett dopp i havet innan vi satte på oss hojarna för att köra banan. Samuel och jag körde ett 2 varvs race. Samuel är grymt stark uppför nu så jag hängde inte med i hans tempo utan fick ta mitt eget tempo. Jag tyckte jag körde ok uppför och bra och stabilt nedför. På andra varvet körde jag plötsligt om Samuel som stod bland buskarna. Jag swicha förbi då det var brant utför och när jag kört mina 2 varv väntade jag på Samuel. Då han inte dök upp körde jag ett varv till i ett lugnare tempo. Kändes riktigt bra denna gång när jag tog det lite lugnare. Men jag är lite orolig för de branta klättringarna, särskilt om det blir varmt för de tar på krafterna kan jag lova. jag körde mitt andra varv på 17:15 min. Så det blir mellan 4-5 varv gissar jag på racet. 
Samuel då? 
Han hade kraschat!!! Rejält!! Blåslagen och uppskrapad här och där. Cykeln klara sig undan med frampunka. Han körde lite för fort utför och hann inte med i svängarna utan fick sig en rejäl flygtur när han körde in i en stor sten. Inte kul!!! Hoppas verkligen hann kan köra på Söndag. När man pratar om elände så har Benny och Gertrud blivit matförgiftade och de mår inte kanon direkt. Hoppas även de frisknar till snabbt 
Tommy och jag är väl de som håller stämningen uppe just nu. FYLLDE PÅ FLER BILDER HÄR

Nu blir det köra banan lugnt imorgon. Det åskar och regnar nu på kvällen så banan kommer vara blöt och hal imorgon. Blir en helt annan bana. På fredag helt vila. Lördag eftm ska jag köra ett varv lugnt igen och bara kolla hur banan ser ut efter 2 dagars racande. 
På söndag kl 8:30 då kör jag mitt race.