lördag 29 september 2012

OFLYT DAG

De samlade oflyten jag lagt på hyllan för gott trillade visst ned och landade i mitt huvud och fick sitt mega utlopp idag på vista racet. Flera veckors regnande hade gjort den roliga vista banan till en "ta sig fram i leran" bana. Och det brukar ju passa mig bra så jag var positiv inför start. Jag kom oxå iväg bra i starten. Sen vet jag inte vad som hände men jag var kraftlös uppför och när det bar av utför var jag spänd som en fijol sträng och körde helt värdelöst. Tog fel spår, fick inget flow alls. Flera cyklade om mig och jag hade ej kraft att cykla uppför lerbackarna. Jag hoppade och när jag släpa cykeln så sattes däcken igen så mycket av lera så cykeln inte ens rullade. Utför igen och jag börja förstå de som är rädda för leriga spår för jag sladda hit och dit och kom knappt frammåt. Efter varvningen så kasta jag mig utför den branta utförslöpan som jag vurpat i 2 gånger av 3 möjliga på träningen. Denna gång på racet fick jag mig en flygtur rakt in i ett buskage och slog i ben och nacken. Jag var ganska snabbt upp på benen igen men insåg att med detta oflyt kommer jag inte i mål förrän nästa vecka. Så jag bröt tävlingen. Det är första gången på flera år jag bryter en tävling utan någon egentlig anledning. Känns helt kasst!! Nu passar jag på och surar i bilen tills Stefan och Ville kommer!!! Den värsta är att jag ju älskar att race på leriga och svårbemästrade banor men denna gång kunde jag knappt cykla och var helt kass.

Published with Blogger-droid v2.0.9