söndag 16 september 2012

MYCKET TRÖTT VM FEMMA

Några minuter efter målgång. Sätter mig ned på feed zone och messar hem.
RACE RAPPORT FRÅN BRASILIEN
När det drog ihop sig till start ropades de tre bästa upp först från förra året. Sedan de lokala mästarna från de olika länderna. Det betydde att jag fick stå i första startled. Det tacka jag för och hade en perfekt position i starten. Var lite smalt i början med kravall staket så när starten gick var jag allert och vips så var jag först utan att anstränga mig. Tvekade någon sek men körde sedan på lite till backen. Där släppte jag förbi mig ca 7-8 st. Startbacken är svinbrant och lång. Jag märkte ganska snabbt att med täten hade jag inte med att göra idag så jag gick ganska snabbt in i mitt tempo. Det var trotts allt 5 gånger man skulle uppför. Jag var väldigt osäker om hur jag skulle orka med tanke på hur dagarna innan varit. I förgår trodde jag inte alls jag skulle kunna starta då jag låg i feber hela dagen. Även inatt har jag badat i svett i sängen. Har haft svårt att äta och ur rumpan är det som att kissa. På första varvet, nästan vid toppen så var jag 4a. Utförslöpan mot mål gick bra. Tommy langa vatten vid langningen. Och när jag gick in på varv 2 såg jag täten en bra bit upp i startbacken. Men bakom mig börja även en annan Brasilianare köra väldigt bra och i mitten på andra varvet gick han om mig. och jag var nu 5a. Nere vid lagningen igen och nu var det bara 3 varv kvar. Solen brände och värmde uppför och jag slet och slet för att inte tappa på 4an. På langningen inför 4e varvet var jag så svettig om hanskarna så det rann om dem, så jag tappa vattenflaskan men jag stannade och plocka upp den. Jag skulle ej överlevt utan vatten. Så plinga klockan och det var sista varvet. Jag var rejält sliten. Tog ny vattenflaska och Tommy skötte sig som ett urverk nere vid lagningen. Nu brände det i benen. Tog en backe i taget. Vågade ej titta bakåt. Men hörde av hejar ropen att det var tyst efter jag passerat så det måste vara en bit bak. Började tappa mer på 4an men såg han i backarna. När jag var på toppen av sista backen och bara hade utför kvar slängde jag en blick bakåt och det var tomt. Så mycket kör de ej ifatt utför- tänkte jag innan jag kastade mig utför de branta stenhällarna. Nu gäller det bara att hålla sig på benen. Var så trött i sista utför så jag stumna i underarmarna utför och kunde knappt bromsa ordentligt. Men jag körde safe och stabilt och klara sista biten in till mål bra. Kom imål som 5a och är efter omständigheter är jag väldigt nöjd med det. Mot Zaglio som vann vet jag ej om jag skulle kunna tatt idag även i topp form då han var som Pantani uppför. Men kanske, kanske en medalj inte vart omöjlig med lite mer flyt innan. DNu är det Samuels tur. Ska dit och langa. over and out!!!