söndag 23 september 2012

SVEALANDSMÄSTERSKAPEN



Första racet efter Brasilien äventyret blev Svealandsmästerskapen XC i Åkersberga. Det var nästan hemma tävling för oss frän Norrtälje. Det var Täby MTB som var arrangörer och det gjorde de bra. Banan de bjöd på var en riktig kuperad xc slinga som innehöll det mesta. Regnet de senaste dagarna hade  gjort underlaget blött och lerigt men det passa mig fint och det var riktig skojig körning idag. 
Jag var 3:a i starten men avancera i första backen till tät position och höll den sedan resten av loppets 4 varv. Jag hade riktigt bra flyt och bra tempo i leran men de där super benen uppför hade jag inte idag. Men det räckte till seger idag i H40 och det är jag nöjd och glad över. 


Även Irma fick pris idag då hon vann totalt i D30 Svealands serie. På dagens racet så körde Irma av växelörat på sin ny preppade Marinbike. Så det är bara att lämna in den igen till maken GT för reparation.