fredag 7 september 2012

ISBRYTARE


Published with Blogger-droid v2.0.9

Lite stylad bild av mig själv i de fina rese och after-race kläderna jag fått av Mats och Anki på SPORTSCOVER.SE
Sportscover företaget tar in grymma kläder från Nya Zeland som heter ICEBREAKER. De är gjorda av mjuk merino ull. Snygga, sportiga och jättesköna kläder.

MASTER WORLD CHAMPIONSHIP

Tommy Olsson, Samuel Brännlund, Benny Andersson, Petra Lennartsdotter och så jag (GT).
Det är vi Svenskar som tar oss ned för att köra världsmästerskapen i mountainbike XCO.
Det är 3e och sista året som master VM går i Brasilien. Nästa år 2013 kommer det gå i Sydafrika tillsammans med stora VM.
Men nu är det 2012 och det stora racet för iår för mig är på G.
Jag har ett kanonbra år bakom mig resultatmässigt med totalsegrare i Svenska cupen, SM guld och EM silver. Det känns tryggt och skönt inför racet i Brasilien.
Enda smolken i bägaren för mig är den sega förkylning jag haft i nästan 2 veckor. Har varit igång 1 vecka med träningen och det känns ändå ok. Det är fortfarande 1 vecka kvar till racet som går den 16/9 för mig. Jag kommer inte kunna göra så mycket åt formen utan för mig gäller det att se till att vara frisk och pigg på race dagen. Jag får ta en dag i taget och se hur kroppen svarar på den tänkta träningen men det kommer säkert bli ombyggnader av tränings schemat den sista veckan då jag måste vara extra vaksam om hur kroppen regerar. Det kommer oxå bli en lång resa som kommer ta energi samt lite tids-omställning.
Men hur som helst kommer det bli hur kul som helst att få tävla utomlands igen.

Vårat hotell ligger ett stenkast från startområdet.
Tackar i förhand mina sponsorer inför resan och racet:

SCOTT - MIO MTB RACING TEAM 
Sportscover.se
ICEBRAKER
Atlantisstudios
INTERSPORT
ICA Flygfyren Norrtälje
J:son mark & maskin AB
Norrtälje Isolering AB
Norrtälje Industriservice HB
Anitas Klippstuga
Forslund & CO AB
Samuelssons Byggtjänst
SANDÅ Målarfirm
Cegerblads bil 
Contiga
Lättviktsmotor Norrtälje