onsdag 1 maj 2013

ASFALT CYKEL PREMIÄR

Jag har aldrig haft samma flyt I åkningen på lvg än jag haft/har I mtb eller cross. Jag behöver nog det där ojämna underlaget och lite mer kurvor och upp och ned för att göra mig lite mer gällande. Ju mer jag har specialliserat mig på mtb xc desto sämre har jag blivit på lvg. Hinner ju inte med så många distanspass heller numera så det är klart att någonstans måste jag bli sämre.
Idag körde hemma klubben  ett lvg linje TT. Och jag kände direkt från start att jag skulle få det jobbigt. Låg ofta långt bak I den lilla 10-man klungan och ibland var jag på gnällen att få släppa. I mitten av racet så fick jag lite medgång och hamna med Peter Lindqvist I en utbrytning. Men mina ben sa ganska fort ifrån och jag orkade inte fullfölja. I längsta stigningen vid riala så gick snöret av och jag såg klungan segla iväg. Blev en ensam och seg resa I snålblåsten hem mot frötuna kyrka där målet var. Fick nästan energibrist oxå mot slutet. Ingen bra dag på cykeln men I lvg är det bara att inse att jag är inte bättre än så.