lördag 4 maj 2013

MTB XC SVERIGE CUP START

Det var en grymt snabb bana som tidaholm bjöd på. Lite av ett mtb/lvg race. Ingen seedning var det heller då det var första racet för säsongen så jag stod I 4e startled och hade ca 30 cyklister framför mig direkt I starten. Blev hårt kämpande för position I nästan 2 varv innan man hade kört upp sig så pass att det gick att gasa på, på sitt eget sätt. De två sista varven körde jag på bra men saknade det där riktiga trycket men helt ok körning ändå. Av alla veteraner var Samuel Brännlund den snabbaste och var först I mål. Sedan kom Johan Carlberg och sen Tommy Olsson jag var precis I hjulet på Tommy och var total 4a. Men jag vann H40 klassen före Magnus Pedersen och på 3e plats Dick Samuelsson.
Imorgon är det XCE som gäller i Hjo. Startiden för mig är 10:29 och då är det fullt ös som gäller i 2 min. XCE är som skidsprint kan man säga. Gäller att sätta en godkänd tig så man inte åker ur redan i kvalet. sprint/XCE är inte min bästa gren men det kan vara lite skoj om man får flyt.
H30. 2a Johan Carlström 1a samuel Brännlund 3a Johan Östblom
H40, 2a Magnus Pedersen 1a Gunnar Töjren 3a dick Samuelsson
H50, 2a Benny Andersson 1a  Tommy Olsson 3a Peter Spetz