lördag 18 maj 2013

VÄSTERÅS XC

Västerås mötte oss med strålande solsken och riktigt varmt, runt 20 grader. Banan var torr, lite rotig och stenig. Det var oxå 2 riktiga stigningar på banan som tog musten ur en rejält.
Lite svårt att hitta de riktigt bra linjerna på banan då den mycket breda leder, mycket sten och lång bana. Men när man börja sätta linjerna mot slutet så blev banan rolig.
När starten gick så stod hela pojkar 15-16 klassen framför våran klass och de är ju snabba I starten men när man kommer in I skogen blir det kö. Inte lätt att komma förbi heller så det var jag sur över ett gtag ujnder loppet;-) men jag plocka en efter en efter en lika dålig start som I Tidaholm. Låg ca 20 sekunder efter Tommy O vid varvning.
Jagade Tommy som en galning resten av loppet men såg ej till hans ryggtavla någonstans. I Mål kom jag in först av alla I våran startgrupp och då visade det sig att Tommy varit inne I depå vid första varvningen då han haft punka. Så jag jagade ett spöke. Benen funkade mycket bättre idag och räddade mig då jag inte tycker jag körde så tekniskt bra bland alla stenar och rötter. Jag vann iallafall min klass H40 och är mycket nöjd med det. 2a var Tony Andersson och 3a Rocco Pachini och 4a blev Stefan Larsson. Tommy Olsson vann H50.