torsdag 14 november 2013

CLEAN COCKPIT

Alla delar på plats på 2014 års tävlingshoj. Det blev en 27.5 hoj för att testa något nytt. Blir scott cykel igen då jag trivs väldigt bra på scott och teamet kommer köra scott även 2014.
Scotts rc modell är lite snyggare med det lilla gula som bryter av i lacken men på den ramen sitter sram. Blev för dyrt att börja byta till shimano på den så då blev det premium som har shimano rakt igenom.
Har ändå modifierat lite med att sätta på ett blackis xx1/Shimano drev så jag kan testa köra singel klinga i fram. Ingen kedjestyrare till em början, men det kan bli det. Tog även bort låsningen vid styret till gaffeln då jag ändå aldrig hinner röra reglaget på ett xc race, så där sparar man in några gram och man får en riktigt clean cockpit :-))
Kollade runt lite på lätta sadlar men det blev den beprövade favoritsadeln selle italia slr bara för att man sitter så bra på den och den är ändå ok lätt. Pedaler blir shimanos xtr-inte de lättaste men de mest pålitliga.
Mina favoritdäck finns dock inte i 27.5 storlek än så jag ska testa ett däck med snarlikt mönster. Orginalhjulen blir träningshjul och sen kommer jag race med scotts egna finaste carbon hjul som har DT nav och ekrar men med syncros carbonfälg.

Blir inte heller något flaskställ eller flaska 2014 ;-))

Så raceklar cykel på startlinjen blir lika lätt och snabb som någon annans cykel :-)
Så hojen går det inte att skylla på 2014. Nu gäller det bara att lätta sig själv och träna sig starkare så kan det gå bra även 2014 :-))