lördag 23 november 2013

ISSJÖCROSSEN

Dagens cyclocross graph

Dagens cyclocross race vid Issjö var riktigt skoj.
 Vi var 11 startande och med en bra bredd. Extra krydda var att Micke Flockhart kom och racede. Är Micke med vet man att det kommer att gå fort.
Men startsnabbe Anders tog starten med Micke och mig i hälarna. Efter några varv gick Micke om och jag hängde på Mickes hjul.
 Hade bra fart i benen och jag hängde med i ganska så exakt 17 minuter sen gjorde Micke en liten tempo ökning och jag tappade några meter.  Sen var det klippt för mig att hänga med. Luckan växte och växte varv efter varv. Imål var jag 46 sek efter Micke och ungefär lika mycket före Anders Singstedt som var 3a idag.
Men jag gjorde mitt bästa och hade bra flyt så jag är nöjd med körningen. Banan var oxå kanon idag med fryset gräs så man blev inte mycket smutsig. Resultat finns på ckn.nu
Imorrn blir det distans cykling från ica norrköp kl 9:00 till drömkåken för en kopp kaffe :.))