fredag 1 november 2013

LITE FREDAGSGODIS


Lite fredagsgodis som ska på Scott Scale Premium 27an som är på väg till mig. Kommer köra med Scotts Syncros carbon hjul som tävlingshjul, hjulparet väger 1430g och det är helt ok vikt så cykeln blir accelererations snabb och lite lättare.
Syncros hjulen har nav och ekrar från DT och syncros carbon fälg. Det blir första gången jag kommer köra på carbonhjul  så det ser jag fram emot.

Som sagt är den shimano fullutrustade scott biken på väg hem så inom någon vecka får man provcykla den. Ska under hösten göra lite rokader på cyklarna hemma och sälja ut en eller två hojar. Jag kommer behålla min scott carbon 26a som träningscykel men min scott alu 26a ska säljas. 


Gör lite reklam idag för Mr Åke Strömbergs prisvärda cykelresor. Jag och irmis var med Åke och Ove till Latina i Italien 2006 och dit vill vi igen. Grymt fin cykling både i berg och på flacken. Kan verkligen rekommendera denna cykelpärla och jag hoppas jag kan synka "alles" så jag kan haka på igen till ett av alla cykelparadis i Europa man varit på.