fredag 8 november 2013

MOT SUCCE

Trotts mörker och kyla så rasar veckorna på i rasande fart. År 2014 års säsong är redan igång även fast det bara är början på vintersäsongen. År 2013 blev ännu ett strålande år för mig så på hemmaplan är ett misslyckande närmare än succe om man ska hänsyn till vågskålen. Har ju gått väldigt bra några år nu!

Men det är alltid kul, roligt och lättare att motivera sig om det går bra hur oviktig eller viktigt race det är och det behövs medgång för att man ska orka satsa det där lilla extra för att göra succe på de riktigt stora tävlingarna som oftast går utanför Sveriges gräns.

Nästa år är det främst EM i Slovenien och VM i Norge som är mina huvudmål och det är inga hemligheter att det är guldet jag är ute efter. Efter 2st master EM silver och 2 st 5 e platser på master VM så är det högst upp på pallen jag vill nå år 2014.
Men mycket ska klaffa för att man ska nå dit. Just nu är grundträningen igång och jag ska försöka få upp timmarna lite mer under vintersäsongen jämfört med förra säsongen. Investerade i ett par riktiga vintercykelskor så kylan inte ska stoppa mig. Blir det riktigt kallt så blir det el-sula i dem oxå och då ska inte kylan vara något hinder. Sen är det bara hålla tummarna att imunförsvaret är gott nog hela vinter eller åtminstone den största delen av vintern så ska vinterträningen iallafall bli succe :-))
Imorgon blir det lite cross race och på söndag ska jag invga de nya vinter cykelkängorna.