söndag 10 november 2013

VÄRSTINGCROSSARE

Då kan man bocka av "provkörning av cross sm banan" ;.))
Anders S och jag provkörde stora delar av SM banan med hjälp av en karta i "phonen". Första varvet tog  oss ca 40 min då vi körde fel en hel del och fick stanna och se om vi var på banan eller inte. Vi trodde det skulle vara lite mer uppkört men det var bara på vissa ställen man kunde följa spåren och ingen mer än vi på plats att testa banan i denna tidiga, gråa och regniga söndag förmiddag så ingen hittabanahjälp.
Men till sist så fick vi nog haj på det mesta av banan. Banan är ju snabb, särskilt inledningsvis men det suger i gräset så det gäller att ha bra tryck och återhämtning. Annars tyckte jag ändå banan är rätt kurvig och några backar finns det även fast de är rätt korta. Blir det blött och lerigt kan det bli skoj men i torrt underlag då kommer det nog gå lite för fort för mig.
Starttiden för min klass H40 är först ut av alla på lördag morgonen och det är ju kanon på alla sätt och vis förutom att banan kommer att vara som finast när vi kör. Men perfekt att värma upp lite på banan innan start och sen kan man slappna av hur det än går och kolla på eliten :.)
Efter en liten titt på startfältet så är det väntat mycket starkt. Framförallt så kommer ju Hans Mård, Erik Greijus, Anders Höijer + några till dra upp tempot till elit-tempo. Anmälan är inte stängd än heller så det kan ju bli ännu fler värstingcrossare med i det just nu 26 man starka startfältet.

Efter dagens SM bana test så körde jag distans hem på crossen och blev i sedvanlig anda rätt slut mot slutet av passet. 
Imorgon är det vilodag!!!