lördag 16 november 2013

CYCLOCROSS SM

Foto: Hans Persson. GT in action på cyclocross SM



SM i cyclocross vid stora skuggan i Norra Stockholm blev en riktig folkfest med grymt bra startfält i alla klasser och massor av publik. Fortast av alla var supersnabbe Calle Friberg och den snabbaste kvinnan var den bästa rankade kvinnan i världen just nu Emma Johansson. Riktigt häftigt att heja och titta på de snabba elitarna och proffsen.

Men in eliten i den tidiga morgonen var det de äldsta gubbarna som gjorde upp om SM medaljerna. I min mellangubbklass H-40 så var det oxå ett starkt startfält och jag hade lite förhoppning om en topp5placering.
Men cyclocross går lite för fort för mig och jag har inte de watten i benen som behövs på de långa rakorna. Men inga vurpor eller missöden hände och jag körde stabilt men jag var lite väl seg i mitten av racet men jag körde bra på slutet så totalt får jag får vara nöjd med dagens race. Det var rätt skoj ändå!
Imorrn blir det distans 3 timmar :.)
Carina Börjeson in action på SM Cyclocross
Bild från Cykla.se