onsdag 11 juni 2014

40 34

En sak är då säker att slalombackens gamla liftspår rakt upp till toppen skolar en på alla sätt. Det är inte bara enorm klätter styrka man får om man nöter backen utan det är järnpsyke!!! Märkte det idag då jag körde 5 gånger rakt upp på ca 2 min per gång. Sen orka jag inte mer rakt upp utan jag körde oxå 5 gånger i xco banans stigning och den är bra mycket mildare även fast den brantar till här och där.
Men jag skulle inte orka rakt upp om jag inte monterat på absolute black 40 klinga i bak. Den gick man på istort sett hela stigningen upp.
Men för att få dit klingan så måste kugg 17 bort och det blir ett lite väl stort glapp där. Men ficn tips av Marcus P att byta 15 kuggen mot 16 kugg så blir skillnaden mindre. Ska testa det. Fick även spänna fjäderskruven max in i bakväxeln för att bakväxeln skulle palla 40 klingan.
Men funkar fint hittils. Men måste prova lite mera.