lördag 28 juni 2014

KVISTHAMRA MTB XCO TT


Mountainbike XCO TT idag vid Kvisthamra backen. Riktigt skoj återigen att det var ett riktigt stort startfält de det var ett gäng Södertälje cyklister som hittade till backen.
Banan var i kanonskick och en serpentinsväng var tillagd på banan och förlängde den urspurungliga banan med ca 40 meter.
När starten gick så gick Jack Kok ut stenhårt med Per Kumlin och mig närmast på hjul. Jag gick om Per i mitten av första stigningen och började jaga Jack. Jag kom ifatt och vi låg ihop i några varv. På varv 3 fick Jack en liten lucka på mig men jag lyckades täppa den på varv 4. I samma veva blev nog Jack lite trött. Jag försökte öka tempot något på 5 varvet uppför långa stigningen och fick en lucka. 
Fick dagen till ära komma in först över mål linjen denna dag. 2a Blev Jack, 3a Ulf J, 4a Per K. Tappa sedan namnet på 5an och placeringar på resten av gänget men det vi var 10 talet startande. Snitt tiden per varv för mig idag var 8:51 min.