måndag 16 juni 2014

SÖKER STIGBYGGAR TJÄNST

Freddie har snickrat ihop och fått upp en grym portal på banan.
Vissa bygger långa murar, andra höga torn eller vräkiga hus....mm... Jag bygger stigar :.)))

Om jag fick välja ett yrke så skulle det vara att bygga stig i skogen. Det är något jag sysslat med ganska så ofta på min fritid ända sedan jag börja köra enduro i tonåren. Det har blivit mer och mer förfinat och mer avancerat med tiden. Men tyvärr har den disponerade-stig-byggar-tiden oxå på senare år blivit naggad i kanten. Jag skulle helt enkelt behöva ha stigbyggar fixandet som yrke för att få gjort all stig som jag fantiserar om att göra. Det skulle vara jäkligt kul jobb, lite som ett konstnärs jobb :.)))

Har iallafall fått ut lite av stigbyggar fixet på kvisthamra bikepark. På denna bana har jag oxå fått en hel del hjälp både med material och med handkraft och bygget börjar ta en fantastisk form även fast det är en hel del kvar att förfina och förbättra för att nå en fulländad XCO bana. Tycker kommunen kunde anställa mig som stigbyggare och roslagsleds rensare :.))
....förutom en normal städar lön så nöjer jag mig med en trimmer, spade, såg och några lass grus... blir najs som attan att cykla på med tiden :.)