onsdag 25 juni 2014

FEMTONGÅNGERTVÅMINUTER

Igår kväll var det back&teknik träning i slalombacken. Jag hade snickrat ihop ett litet trä hopp, det på bilden. Men när jag var där och provhoppa innan träningen så var hoppet för högt jämfört med landningen. Var risk för vika hjulen när man landa då landningen var för plan. Så jag sänkte hoppet med en lastpall och placera hoppet lite närmare kurvan och då blev det riktigt bra. ....och hjulen var fortfarande runda efter att man hoppat:-)
Hann även med att kratta bort lite lera som runnit ned på baksidan av backens efter måndagens regnande.

Igår kväll var vädret riktigt bra med sol som dken över oss och vi var 6 st som utmanade backen X-antal gånger. Torrt och fint underlag och nordanvinden var sval men gjorde oxå att det var medvind uppför.
jag rev av 15 gånger rakt uppför gamla liftspåret och alla under 2 min. Så riktigt nöjd med det. Sedan bar det utför i den tänkta downhill slingan som dock bara är en tricksig stig än så länge. Men bra teknik träning på darriga ben. Tiderna uppför: 1:57, 1:54,1:54,1:54,1:56,1:57,1:55,1:55,1:56,1:57,1:54,1:59,1:59,1:57,1:52 min. Jämna tider och bästa tid sist, det är bra:-)
Idag blir det lite fix igen i slalombacken samt en sväng träning på trainern.