fredag 11 juli 2014

FISKARTORPET XCO TT

Grymt startfält på gårdagens Xco TT vid fiskartorpet banan. Banan var hård och ok fin men det var lite väl mycket växtlighet både här och där men man såg iallafall stigen;.)... En omgång trimning skulle inte skada banan.
Efter master varvet så var det rejs dag.
Mr Calle Friberg drog iväg direkt och var i en klass för sig. sedan var det jämnare. Henrik Mård var närmast till en början men Ville, Micke K, jag och Nils jagade hårt. Efter ett tag var det Ville som var närmast Calle och jag jagade med Nils på rulle. Jag drog på mig lite väl mycket syra och Nils gick om och närmade sig Ville. Då vurpar Ville rejält och Nils är då 2a och jag 3a.
Jag var sliten varv 3-4 men hämta mig de 2 sista varven och körde bra igen, men jag var ganska så jämn ändå. Mina varvtider: 8:57(med startbacken), 8:25, 8:41,8:46, 8:34,8:38 min. totaltid 52:05 min.
Blev rejält slut efter den urladdningen, men väldigt skoj och väldigt bra sparring.