onsdag 16 juli 2014

SM FOKUS

Igår kom kom vi hem igen från resan till Finland. Det var en lagom resa på 3 dygn med 2 småbarn😃. Rejset i Valkekoski var en fin genomkörare till SM med många höjdmeter per varv och tekniskt däremellan.

Igår kväll var det backträning i slalombacken och det gick bra. Första tiden var 2:12 min sen låg jag mellan 1:59-2:02 min och sista tiden på 1:52 min. Så lite seg i början, jämn i mitten och ett bra avslut😀. Idag blir det hemmafix och ta hand om barnen. Ikväll kör vi lite xco tempo kl 19:00 vid Lundabadet, på Stefans bana som sista genomkörare innan SM på lördag.

SM:et i Hallby/Jönköping kommer vara det tuffaste SM:et i historien då det är en hel del comebacker från forna supercyklister som Roger Persson, Magnus Palmberg, Anders Höjer, Niklas Andersson,mm. Forne master världsmästaren Ulf Johansson är oxå anmäld precis som  ledaren i långlopp H40  cupen Michael Johansson. Kommer bli tufft att ta sig in i topp5 ligan detta år.

Jag kommer inte vara snabbast iår men jag ska bannemig gneta på och längden, den tuffa och tekniska banan hoppas jag är på min sida. Skoj ska det bli iallafall 😀

Bilden är efter målgång och jag sitter och pratar med min Finska vän Panu Vaino.