onsdag 23 juli 2014

SOMMAR DISTANS

Igår kväll var det backträning igen i slalombacken och jag körde en liten annorlunda backe än sist. Tanken är att denna stigning ska bli första stigningen på tävlingsbanan. Den är brantare i början och kräver lite maxpower till en början. Denna stigning tog lite längre tid och jag snitta 2:15 min upp och 15 st klämde jag till med i värmen. Jobbigt som attan. Invigning på tävlings banan är tänkt den lördagen den 16 augusti kl 10:00 då det är för VM rejs 2.
Det första för VM rejset körs söndag den 10e augusti i Salbohed kl 10:00.

Idag var det soligt och riktigt, riktigt varmt. På FM badade jag med barnen medan Irmis klämde till med 5 varv på slalombacke banan.

Efter lunch så var det min tur att träna lite och Stefan och jag körde ett mtb distans pass upp till lvss på väddö och där tog vi ett dopp i havet. Ca 20 grader i vattnet så riktigt skönt. Sedan vidare till kanal cafét och tog en riktig god fika och glass😀
Sedan rullade vi hemåt och det blev 9,5 mil i blandad terräng och 4 tim på hojen. Bästa distans passet hittills iår och svårslaget. Tre stora vattenflaskor gick det åt oxå på dagens pass då det var ca 28 grader i skuggan. Niceeeee !!!! 😀😀😀😀😁😁
Nu blir det kvällsdopp😃