söndag 6 juli 2014

SRAMLIGA SEGER MASTER2

En riktigt skön seger i Naestaved/Danmark på sramliga master2 klassen. Skönt att veta att formen finns där, veta att farten räcker till även i Danmark. Det var riktigt stort startfält med över 40 master2 cyklister.
Jag hade bestämt mig redan innan racet att köra b-linjen vid collarbone jump och vid rockgarden. Trodde inte många skulle hoppa vid collarbone jump..men......ack vad fel jag hade!!!...

Soligt och närmare 30 grader varmt när starten gick och jag fick en ok start från första startled och låg 6a när det smalna av uppför. Blev omkörd av En uppför och låg 7a när collarbone jump närma sig. De som var före hoppa och de som var efter mig hoppa.
Lite i panik såg jag att jag snabbt dala till runt 10e plats......suck!!! Nu var det bara att gneta på och köra på allt jag hade där jag var bra på att köra...
....och det var resten av banan!!!

Plocka en efter en och vid varvning var jag 5a. Men dryga minuten efter täten. Gneta och slet och puscha mig själv att gasa överallt där jag kom åt och ett tag var jag i ingemansland....men jag gav inte upp utan puscha hårt!!

Vid varvning 2 var jag fortfarande 5a men närmade mig de framför. På varv 3 avancera jag upp till 2a plats och vid varvning till varv 4 var jag bara 30 sek efter 1an.
Värmen, backarna och längden blev min fördel och innan collarbone jump var jag i hjul på Rasmussen som ledde. Men han hoppar och jag hamnar bakom 2 st på b-linjen som det tar några kurvor och svordommar att komma om då de vägra flytta på sig.
Nu med lite adrealin i kroppen och ilsk så fick jag köra hårt igen då Rasmussen försvunnit framför mig. Men innan varvningen till sista varvet är jag ikapp.
Lägger mig på hjul en stund och dricker upp flaskan och sen bombar jag på in i skogen. Har Rasmussen på hjul i halva första stignigen sen är jag själv och i ledning. Har bra flyt och kräm även sista varvet och vinner ganska så klart till sist.
Super, super nöjd med min körning idag. Och trotts 2 st b-linjer tar jag hem rejset.... men åter igen måste jag träna mer på hopp!!!! svåra hopp! Kostar för mycket att ej ta dem!!!