onsdag 2 juli 2014

MASTER VM XCO TRACK KARTAN

Gjorde ett syraupptag test på min nya v800 igår och fick 72. Det känns bra då jag inte haft så högt förut. Nu diffar ju testen lite men känns ändå bra för huvet:-))
Jag har semester nu om man kan kalla att vara hemma med 2 små barn semester. Rätt mycket råddande men man slipper ju jobba samtidigt även fast det kan vara lite vila att jobba då och då ;-)
Igår kväll var hela fam vid slalombacken på kvällen och körde backe. Irmis klämde till med 10 st rakt uppför gamla liftspåret med en snitt tid på 2:40 min.
Efter Irma kört så var vi ett gäng gubbar som körde. Jag har bytt utväxlongen igen och kör nu med en 32a absolute black i fram och sedan 11-36 i bak.  Den 40 klingan jag hade på ett tag funka bra men det var inget skönt glapp mellan kugg 19-16 (15). Man liggef mycket just runt de kuggen när det börjar gå lite fortare och skillnaden blev för stor och det irreterade mig.  Utväxlingen jag har nu känns bäst för xco för mig, och jag klarar längre och brantare stigningar bara det inte går över ca 35 km/h men det är det sällan det gör på flacken på xco. För långlopp hade jag valt en annan utväxling.
Mina tider i backen var bra med 11 av 15 tider under 2 min. Tiderna: 2:05,2:02,2:01,1:59,1:56,1:58,1:58,1:58,1:56,1:56,2:01,1:59,1:56,1:58,1:47 min.
Nöjd med de tiderna:-)

Äntligen har de släppt kartan för master worldchampion xco banan i Lillehammer/Norge. Man ska inte måla fan på väggen då man ej kört banan men jag har varit på området förra året inför världscup finalen i xco. Då var Stefan och jag där och kände på området. Och det var väl där vi verkligen inte hoppades på att rejset skulle vara. Känns som en klassisk Norge bana från tidiga 90 talet. Bara att swamp är utmärkt på kartan som ca300 meter på banan säger en del. Men en hel del höjdmeter är det iallafall. De som kommer bli mest chockade över banan är väl ändå Italienarna och de från sydliga breddcraderna då banan kommer vara som en klassisk nordisk bana, inte någon continental bana. Det är väl bra för oss nordbor men...

Nu låter jag lite negativ här och ska försöka ändra på inställningen tills rejset men visst skulle det varit skoj med Hafjäll området och den riktiga VM banan:-)) ...nu får man gilla läget och träna inför det. Så bara positiv inställning från och med nu:-))