lördag 12 juli 2014

MINI SM HOPPET & VALKEAKOSKI



Vilodag igår och idag på fm så rulla jag runt lite på hojen i 1:30 tim så att inte benen slaggar igen inför morgondagens race i Valkeakoski / Finland. Cykla lugnt in till Norrtälje och prova först nya dirt banan i Grind som är riktig fin men jag tror inte jag ens lätta någonstans då det är tight med 27,5 hojen. Sedan förbi socitetsparken där american carshow precis dragit igång och det var massor av folk och bilar. Körde ett varv på Kvisthamra banan och pirra lite i magen när jag prova SM hoppet första gången. (första filmen) Hade lite låg fart och fick rycka rejält för att inte landa för mycket å¨framhjulet. Andra gången hade jag lite högre fart och satte landningen kanon. hoppa sedan 6 gånger utan vurpa ;.) .
Blev kanon fint hopp och landar man som man ska på båda hjulen så är det en soft landning. Nöjd!!!

Här under är film på morgondagens bana: