onsdag 9 juli 2014

STRANDHÄNG & TRÄNING

Gårdagen bjöd på högsommar värme och det var mest häng på stranden med barnen som gällde.
Men på kvällen var det backträning i slalombacken. Medans Irma brände av sina 10 st backar var jag och barnen ute och cykla lite på Lake Forest Track och lite på nya gångvägen längs med strandvägen.
Efter Irma och Rebecca kört klart så var det herrarns tur. Varmt och lite dammhalt i backen. Formen och benen var fina men lite sämre tider än sist. Skulle köra 15 st men det blev 16 st istället då jag tappa räkningen lite:-). Tiderna: 2:04,1:55,1:56,1:54,1:55,1:58,2:02,2:01,2:02,2:03,2:02,2:04,2:04,2:02,2:02,1:53 min.

Idag ska det oxå bli finväder så det blir stranden idag med men ska köra lite trainer först. Blir 20/40 passet, kort och intensivt så man är på tå inför NORDIC CUP i Finland på Söndag.

Väldig brist på race bilder på mig från Helgens race i Naestaved. Hittar en bild på Nya Världsmästarinnan i långlopp, Annika Langvad, där jag syns bakom henne när jag är på väg ifatt.

Kollade lite tider och jag skulle ha vunnit herrarB där oxå, skoj!!
I elit klassen var jag i snitt något snabbare än Erik Jonsson som blev 14e man. Men de körde 2 varv mer än oss så.....
Min snitt tid per varv var 15:53 min. Vinnaren i Elit hade 14:33 min och Wengelins som blev 3a i elit hade en snitt tid på 14:42 min.
Kul med tider även fast man är långt efter supereliten:-))