lördag 6 december 2014

ALPE D HUEZ REJS



Upp 4:50 am med Simon som var i lektagen. Efter frukost och tjejerna kommit upp så traska jag ut i mörkret till cykelboden för att riva av dagens träning. Det var Alpe d huez race idag och då ska man väga in sig. Morgon vikten var 75,5 kg men efter frukosten så vägde in på 76,8 kg så det blev vikten som skrevs in i datorn. Körde mot min förra tid upp och jag sikta på att nå över 300 watts gränsen.
Fick in ett rätt så bra flyt och låg runt 100 i kadens men fick ställa mig upp lite då och då på en lite tyngre växel för att få lite micro vila. Jobbigt som attan men jag slog min förra tid med ca 1:30 min och min nya bästa tid uppför är 54:44 min och hade 302 watt i snitt upp så det är jag nöjd med. Efter passet så vägde jag 74,8 kg så man svettas en hel del under den timmen.
Imorgon blir det lugnare men längre träning :.)