onsdag 24 december 2014

JULAFTON REJS ALPE D HUEZ TT

Kl 4:50 am vaknar Simon som tåget. Men denna gång går Irma upp med Simon och fixar samtidigt till en riktig brak julfrukost. Jag och Iza somna om en liten stund innan vi bara måste gå upp och spana in granen,  alla paket under den och få äta den goda frukosten.

Sen var det tränings dax.

 Irma körde först upp till alpen och sen var det min tur.
 Jag vägde in på 77,4 kg och det var inget bra utgångsläge.
Kändes inget vidare precis när jag startade men ganska snabbt så kände jag att jag orka ligga kvar på den där lite högre växeln och jag gick på tiderna från förra passet där datorn stanna när jag nästan var uppe. Jag matcha tiderna bra och mot slutet var jag en bra bit före den tiden. Väl uppe så hade jag slagit mitt förra rekord med 1:30 min och pumpat 315 watt i snitt (4,07 watt/kilo). Det är jag riktigt nöjd med. 
Tänk om man kunde ha samma styrka och vara 10 kilo lättare eller åtminstone 5 kilo lättare - det är ingen omöjlighet. Men med min godis moral så är det svårare än svårast....men inte omöjligt :.)

Jag tänker som de flesta andra...att jag börjar på måndag med ett lättare liv eller kanske ett nyårslöfte ;.).....hehe..
.....idag är det ju julafton med massor av godsaker man inte får missa att stoppa i munnen :.))) mums!!!!