söndag 21 december 2014

SOL IS CYKEL


Strålande soligt väder men rätt så kallt. Blev utgång 1 timme senare än vanligt av lite olika skäl. Det var bitvis rätt halt på vägarna men jag körde fulldubbat så det gick bra. Var fruktansvärt seg i början och både kroppen och huvet skrek att jag skulle sluta. Men jag kämpade på meter efter meter. 
Det gick rätt sakta idag och efter 2 timmar så nådde Stefan, Freddie och jag  Finsta och där slank vi in för en värmande kopp kaffe och en god macka. Efter fikat kändes det bättre då vi körde banvallen tillbaka mot Norrtälje men då hade vi mest medvind. Blev ca 65 km totalt, 3:07 tim och jag hade ca 112 i medelpuls men var ändå rätt trött när jag kom hem.
Väl hemma fick jag direkt byta kläder då det var dax att ta ut barnen för lite lek medans Irma skulle cykla en sväng.

Det är ju mörkaste dagen idag så nu vänder det igen mot ljusare tider. Det känns bra.