tisdag 30 december 2014

BAKGÅRDS REJS

Skulle kört trainer idag men det var strålande väder idag igen och dessutom lite snällare temp utomhus. Så det blev rejs på bakgården idag igen. Det hade dock kommit ca 10 cm nysnö under natten så det blev att snabbt skyffla banan innan man kunde köra på banan.
Jag slarvskotta banan så det inte skulle ta så lång tid, resultatet av det blev lite moddigare och halare bana än igår.
För att motivera mig mera och ha en liten morot så var tanken att slå mina varvtider från gårdagen.
Blev lite störd när jag varvar på första varvet och kör på samma första varvstid som igår och sen på varv två några sekunder långsammare än igår. Men sen kör jag jämmnare och lite, lite bättre och på sista varvet klämmer jag till med en riktigt bra tid. Men tiderna är slåbara då jag inte heller idag var särskilt bra uppför. Känns som en lite större broms än vanligt i kroppen då det närmar sig maxpulser.
Varvtiderna idag blev: 8:01, 7:57, 7:43, 7:40, 7:39, 7:19 min.
Smhi visar att vädret ska vara ungefär lika imorgon med så jag kommer nog köra på banan imorrn med. Tänkte mig klämma 10 varv på banan då. Sen ser banan ut att töa bort.