torsdag 4 december 2014

KNIVSTA NORRORT LIGHTBULB

Igår kväll var det Norrort Lightbulb i Knivsta och jag var där och rejsade. Jag gjorde mitt första rejs på sparken oxå.
Själva rejset gick väl ok. Det var lite som vanligt att Calle F försvann efter starten och sen var Ville närmast jagande. Jag fick en bra start men Per K hann före mig i starten och det tog en stund i singeltracken att komma förbi.
Sen tog jag upp jakten på Ville med Jeppman på min rulle. Vi kom ikapp och sen låg vi i en liten trio i ca 1,5 varv innan Jeppman krokna lite och det blev bara jag som jagade Ville. När vi kört 2,5 varv av de 4 varven vi skulle köra så var oxå jag lite krokig och det gjorde väl att jag tog ett dåligt vägval och kracha i ett rotparti. Ville försvann men jag fick upp faten igen men var lite sliten så det gjorde väl att jag även vurpa en andra och en tredje gång och på slutet var det nära att Jeppman tog mig men jag höll ut med några sekunders marginal.

Jag hade nog inte kört snabbare med min hardtail men känslan var inte bra med fullgunget.
Kändes som jag fick slita som attan med hojen. Lite buss känsla och rappheten var inte alls som hardtailen så det kändes ofta att jag gick ut i kurvorna med för hög växel och fick växla ned för att få upp drivet.
Men visst var det skönt med fullgung där det var som stökigast och även fästet var bättre, framförallt märkte jag det uppför där det var lite rotigt.
Får vänja mig så kanske det känns bättre. Men de där extra kilona på hojen tycker jag känns.



Idag så har man hunnit med cykelpendling och lite bål träning samt så körde jag som planerat 10*1 minutare på trainern men det var ett pass med tunga ben. Imorrn är det vilodag!!!! Skönt!!!