torsdag 25 december 2014

SNÖ XC DISTANS

Inatt kom det ca 10 cm nysnö och det var ca 5 minus grader. Simon som var morgonpigg hade satt mig på att bygga ihop ett lego rymdskepp på morgonen. Riktigt skoj att bygga lego men attans vad små delar det blivit sedan man själv var ung. Tog nog ca 1:30 timme att bygga ihop ett litet starwars skepp :.) Så därav hinde jag inte till 9:00 distansen...idag heller :.)

Verken Stefan eller jag var särskilt sugna på vanlig distans heller så det sluta med att jag rulla till Stefan och vi körde upp morgondagens rejs bana vid Lundabadet. Sen körde vi även några varv på Stefans XC bana så det blev till sist ändå 2 tim och 36 min på cykeln. Blev ju lite högre puls än på vanlig distans så det får duga. Rätt skoj att köra i snö oxå :.))

Efter lunch och mer lego byggande med Izas friends lego så var jag ute och skotta mtb xc slingan här hemma. Var rätt pudrig snö så det var lättskottat och blev lite extra, gratis träning och inte så slitigt för ryggen.
 Det behövs röra på sig lite extra då jag äter rätt mycket snask just nu. Finns så mycket godsaker här hemma så det är faktiskt helt omöjligt att hålla sig.
Bästa sättet om man ska avstå snasket är att inte ha något alls hemma. Men tar nya tag näst,nästa måndag när jag ätit upp allt socker här hemma ;.)