fredag 22 maj 2015

BORLÄNGE TOUR SPRINT

Första dagen på Borlänge tour blev verkligen inte som jag tänkt. Det var sprint på schemat och det kan vara kul om man är bra på sprint. Det var iskallt väder men banorna var superfina och torra.
Vi var i tid och han provköra både sprint banan och xc banan som det ska races på imorrn.
Värmde upp skapligt till tidskvalet och körde på allt jag hade. Gick lite stelt men med ordentligt flås. Blev 9:a men var bara 2 sekunder efter täten. Jag gick vidare och det var ett delmål.

Sedan var det ett långt break till semifinalen. Vi han checka in på hotellet vi ska bo på och vilade en stund innan vi for tillbaka för semi. Väl på plats blev det väntan igen då tids schemat var lite utdraget. Lite svårt med uppvärmningen då det var kallt och svårt med vilken tid man skulle starta. Men det var lika för alla så bara gilla läget.

När vi väl starta så hängde jag inte alls med. Redan på start rakan var jag sist. Försökte avancera i skogen men det var tight. En vurpa framför mig och jag avancera från sista till näst sista. Ut på sista rakan var energin och kraften helt borta och jag tappa gnistan totalt då jag kände att jag inte kom närmaret.

Utslagen var det enda jag tänkte när jag och rulla igenom målet och ut till parkeringen. Stod där och surra lite med några andra cyklister när jag plötsligt såg att H40 klassen körde igen. Det var b-finalen. Den jag skulle kört......!!!!..... Shit oxå!!!! Jag missa den och hela dagen var förstörd!!!! Sedan minns jag bara ett stort frysande när jag stod och såg irma köra strålande och vinna D30 finalen.

Just nu känns det väldigt svårt att vända den starten!  Hoppas på bättre flyt och energi imorgon!!!