lördag 16 maj 2015

HUSQVARNA MOUNTAIN XC SWECUP 1

Husqvarna mountain XC idag. Vädret lite kyligt men helt ok. Banan mest torr och fin, lite fuktigt på några partier bara. Banan var lite omgjord sedan förra året och ytterligare en lång stigning var på plats. Det gjorde banan ännu bättre och tuffare. Gillar verkligen denna bana!!

Dock så var det uppför som blev mitt fall idag. Jag orka inte haka på Hans Mård uppför slalombacken och han fick en lucka på ca 20-25 sekunder som han höll i 2 av tre varv. Hans är starkare än mig uppför så min enda chans är att köra ifatt i kurvor och på tekniska. Men jag var lite feg idag och tog b- linjer istället för a-linjer och framförallt så var det sådan trafik på banan då flera klasser starta samtidigt så jag fick inte in mitt effektiva grundflow förrän på sista varvet. Körde då ifatt lite tid men var ändårr 15 sekunder efter Hans imål. Joonas Palmberg blev 3a.

Annars är jag grymt nöjd med min körning idag. Så bara att grattulera Hans till grymt stark körning.

Imorgon är det Vårgårda XC. Nya tag då:-) Laddar för det nu:-)