söndag 17 maj 2015

VÅRGÅRDA XC

Riktigt kyliga vindar nere i Vårgårda idag. Men inget regn idag så banan var mest torr och fin. Några små lerhål bara. Banan var grymmare och tuffare än förra året. Mer höjdmeter och tuffare nedfarter. Jättebra bana!! Har dock haft lite dåligt självförtroende denna helg så jag vågade inte hoppa det stora hoppet på racet....det grämer mig lite!!!

Stort startfält i H40 klassen. Var seedad på detta rejs så jag fick stå i första startled. Men många klasser starta samtidigt så det gällde att vara med.
Vårgårdas startbacke är en RESPEKT backe. Sprängde mig där förra året och ville inte göra det iår igen. Men det är ju fulgas som gäller om man inte ska tappa för många placeringar.

Jag orka inte hålla tempot och ville inte spränga mig så jag hamna en en bit bakom täten upp. Men det var lite bredare bana idag så gick bättre att köra om. Tyckte jag körde på bra men Hans Mård var jättestark även idag. Och den luckan han fick i starten höll han och på sista varvet tappa jag några sekunder till. Så Hans vann idag igen och jag var 54 sekunder efter på en andra plats. 3a kom förra årets H40 VM 7:a Anders Johansson.
Nu är det bara att ladda om till Borlänge Tour nästa helg.