tisdag 19 maj 2015

INNE ISTÄLLET FÖR UTE



Veckans enda hårda pass fick bli ett sista minuten beslut, det bidde trainerpass 5*4 minutare.
Planeringen var egentligen att köra ett mtb xc rejs på kvisthamra banan denna kväll. Men jag var förbi banan i morse och det var rejält blött i backen och det låg stora vatten pölar nedanför backen. Hoppades på att det skulle torka upp lite under dagen men när det sedan börja regna igen på väg hem från jobbet så tog jag beslutet att köra inne istället. Det sparade lite på psyket, tiden och materialet.
Det kändes som ett bra val denna dag. Gick betydligt bättre än sist på trainer passet och jag kom upp på Col du Tourmalet på en 6e plats. Men pallen var bara ca 30 sekunder bort så det gick bra. Jag var över 2 minuter bättre än sist på detta pass. Men då hade jag inte en bra dag.