torsdag 12 maj 2016

BORG XC TT


Med brist på bilder så blir det en från kepscup i våras.
Efter en maxad arbetsdag så cykla jag hem och slängde i mig en tallrik gröt och en stor kopp kaffe. Vid 18:30 tiden dök Stefan, Chippen, Cristoffer och en till upp och det var dax för deltävling 3 i ckn:s XC TT cup. Dagens rejs var hemma hos mig och vi körde samma bana som jag tränat på under våren. Den var dock upphottad med ett nytt flowit hopp och lite ruffigare på de rockgardens som finns på banan.
Vädret var strålande och banan var i superskick och vrålsnabb. Helt torrt och stenhård före så det gick att få upp bra speed. Blir lite svårt att jämföra tider då dagens bana var så snabb jämfört med tidtagare rejs på banan. Det innebar att jag tog över Micke Flockharts KOM på banan och är "king of the hill" ett tag nu igen :-)) ...tack vare det snabba föret.

Jag hade grymt bra flyt, tryck och speed idag och varvtiderna blev: 5:47, 6:01, 6:04, 6:02, 6:02, 5:57 min. Jämt och snabbt. Riktigt nöjd med den körningen.

1:a GT
2:a Stefan
3:a Cristoffer
4:a Chippen