lördag 7 maj 2016

BUSVÄDER

Idag avgjordes Mallorca Ironman i sämsta tänkbara väder. Jag var inte avundsjuk när de swisha förbi utanför vårat hotell. Det var ösregn precis hela dagen lång och det blåste hårda vindar och var bara ca 15 grader....brrrr..... Vi var på hotellrummet hela dagen. Skit bouring! Stackars barnen som bara är här för bad och sol. Frusterande!!! Man har liksom hellre tråkigt hemma än borta.

Men allt har ett slut och vid 17 tiden så sluta regnet och jag stack ut på en lugn kvällstur.
Jag leta mig fram på vägen mot Campanet via Sa Pobla. Det var riktigt fin cykling och finast när jag nådde Campanet vid bergsfoten. Imorgon ska vädret vara bättre och då tänkte jag köra hit igen men fortsätter över berget till Calobra. Startar tidigt på morgonen så jag är tillbaka till lunch är tanken. Inga fikapass direkt på denna resa :-)