måndag 30 maj 2016

UPPLANDSCUP I NORRTÄLJE PÅ TORSDAG

Ny vecka och nya insatser. Drog lite vinstlott idag då jag var pappaledig för vädret hade högsommar status idag och det var soligt och varmt. Jag hade vilodag men det blev lite hemmabestyr på fm ändå. Däremot på eftm så tillbringade jag, Iza och Simon soft tid nere vid stranden och barnen bada nog i 2 timmar medans jag låg på bryggan och njöt av värmen. Riktigt härligt och välbehövligt!

Vad gällde träningen så har jag helt vilodag idag. Däremot imorgon så blir det back träning i slalombacken direkt efter jobbet vid 16:20 tiden om någon mer vill köra backe. På onsdag kör jag ett kortare trainerpass med 20/40 sekundare.

På torsdag är det MTB XC Upplandscup i Norrtälje på Kvisthamra banan. Inbjudan nedan.

Kvisthamra Slalombacke

SAMLING: TORSDAG 2 juni Vid Kvisthamra slalombackens parkering. Där är även start och och mål. 

BANAN:  Är en kuperad XCO bana med lite utmaningar längst med vägen. På de svåra partierna finns A och B linje. (A linjen är svårare men går något fortare. B linjen är lättare men något långsammare).
Varvet ca 2,7 km och varvet tar för de snabbaste ca 11-12 min vid torrt underlag.
 Lite mer om banan här:

ANMÄLAN: På plats senast 15 min innan start. Start kl 19:00 alla klasser. Men var gärna där i tid för provköra banan.

KLASSER VARV: 
H+D Senior, H+D Junior, H30............... 4*2,7 km. 

H40, H50, D30, D40, P+F15-16.............. 3*2,7 km.

D50, P+F13-14.......... 2*2,7 km.

P+F10-12 ...............1*2.7 km.